Laden...

Is de meta omschrijving (nog) belangrijk?

Er zijn tal van factoren die bepalen of jouw website of pagina goed te vinden is in de online zoekmachines. SEO staat niet stil in zijn ontwikkeling. Een van de onderdelen waar de meningen nogal over verschillen is de zogenaamde meta omschrijving. Dit zijn de 150 tekens die te vinden zijn onder de link op bijvoorbeeld Google. Hier lees je (als het goed is) een korte beschrijving van de pagina die je gaat bezoeken. In dit artikel geven we een aantal tips over hoe jij deze beschrijving het beste kunt invullen. Ook kijken we naar het belang van deze korte samenvatting van je site.

 

Hoe belangrijk is de meta omschrijving bij online marketing?

 

Een aantal jaren geleden was de meta omschrijving erg belangrijk, maar daar is te lang ge- of misschien zelfs wel misbruik van gemaakt. In de 150 tekens werden zoveel zoekwoorden gepropt dat er bijna geen normale zinnen meer te vinden waren op Google. Door deze gang van zaken in de online marketing hebben zoekmachines ervoor gekozen om de meta omschrijving niet langer mee te laten wegen in de zogenaamde ranking. Hoe hoog jouw website komt te staan, wordt dus niet meer beïnvloed door de meta omschrijving.

 

Toch is het te makkelijk om te zeggen dat de omschrijving niet van belang is. SEO gaat namelijk over bezoekers daadwerkelijk naar je website krijgen. De omschrijving van de pagina die zichtbaar is, moet natuurlijk wel goed zijn als je dat wil bereiken. En dat is natuurlijk niet zo makkelijk als het lijkt, want veel ruimte is er niet! 150 tekens – inclusief spaties – zijn zo gevuld. Alles wat te veel wordt geschreven, is niet zichtbaar en wordt afgekapt met een aantal puntjes.

 

Wat zet je in de omschrijving?

 

Om ervoor te zorgen dat jouw website zo veel mogelijk bezoekers krijgt, dien je goed te bedenken wat deze bezoekers precies zoeken. Het hangt dus af van het type website dat jij hebt, wat je uiteindelijk precies moet gaan schrijven. Voor een online webwinkel moet je een andere toon aanslaan dan bij bijvoorbeeld een informatieve site. Wel raden we altijd aan om te overtuigen en om op te vallen. Maak de lezer benieuwd naar wat je te bieden hebt door een vraag te stellen, bijvoorbeeld. 

 

Daarnaast wordt aangeraden om het zoekwoord van je pagina ook in de meta omschrijving te plaatsen. Dat komt omdat Google deze zoekwoorden dikgedrukt afbeeldt. Daarnaast is actief schrijven vaak prettiger voor de lezer dan een passieve zin. Voor de laatste tip kijken we naar zogenaamde structured data. Dit zijn visuele elementen die je in de meta kunt plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan prijzen van een product of een aantal sterren voor een review.

 

Als je je website of bedrijf wil laten groeien, zijn er tal van dingen die je kunt proberen. Voor dingen als SEO en linkbuilding kun je bijvoorbeeld een online marketing bureau inschakelen. Experts zien altijd dingen die je zelf over het hoofd ziet.

Tags:

Gerelateerde onderwerpen die u wellicht interesseren

In de wereld van digitale marketing draait alles om opvallen, verbinden en groeien. En dat is precies waar een bureau in Tilburg zich onderscheidt. Wanneer

Het bedrukken van een emaille mok is een trendy en unieke manier om je merk onder de aandacht te brengen. Emaille mokken zijn geliefd vanwege

Een onlinemarketingbureau uit Breda voert verschillende werkzaamheden uit om de online vindbaarheid van uw bedrijf te vergroten. U kunt rekenen op een breed scala aan

Als ondernemer heb je vast wel eens gehoord van Cost Per Lead (CPL). Maar weet je ook wat het precies betekent en waarom het zo

In de dynamische wereld van informatietechnologie is het essentieel voor bedrijven om te beschikken over de nieuwste apparatuur en software zonder grote kapitaalinvesteringen te doen.

Door crossmediale marketing te omarmen, kun je je bereik aanzienlijk vergroten. Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat mensen verschillende mediakanalen en platforms gebruiken om informatie en

Meer omzet behalen, beter vindbaar worden op het internet  of veel nieuwe klanten bereiken? Je bent altijd in staat om deze doelstellingen te behalen. Maar

Om een ​​betere online aanwezigheid te krijgen moet je zoekmachine optimalisatie toepassen op je websites. Deze taak is behoorlijk ontmoedigend voor degenen die het nog

Ben jij op zoek naar een SEO specialist die jouw website beter organisch vindbaar maakt? Dan ben je nu op de juiste plek terecht gekomen,

Ben jij op zoek naar een Google AdWords specialist maar weet jij niet wat de eigenschappen zijn van een Google AdWords specialist. Hieronder zullen we

Wanneer je een eigen website hebt wil je natuurlijk ook dat deze gezien wordt. Hiervoor is het nodig een goede vindbaarheid te hebben. Je kan

  Sta jij op het punt om SEA uit te besteden? Dan vraag je jezelf waarschijnlijk af, waar moet ik aan denken bij SEA uitbesteden. In

Met het niveau van de uitbreiding van het internet elke dag, hebben veel bedrijven weddenschap op deze tool als de belangrijkste manier van reclame. Ongeacht

De reclamewereld heeft veel producten die voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Een bekend product dat in deze markt wordt verkocht zijn de zogenaamde displays. Nu

Het is zeker niet altijd eenvoudig om verkeer naar je website te sturen. Zeg eigenlijk gerust maar van niet, maar veel mensen weten niet hoeveel