Laden...

5 eigenschappen van een Google AdWords specialist

Ben jij op zoek naar een Google AdWords specialist maar weet jij niet wat de eigenschappen zijn van een Google AdWords specialist. Hieronder zullen we hier kort uitlichten zodat je precies weet waar je naar moet zoeken als je op zoek bent naar een SEA specialist.

Eigenschap 1: Het hebben van analytisch vermogen

Als Google AdWords specialist moet je analytisch vermogen hebben. Het grote voordeel van online marketing ten opzichte van offline marketing is dat je data namelijk nauwkeurig kunt meten waardoor je hierop kunt aansturen. De online data geeft inzichten in het gedrag van bezoekers en prestaties van campagnes. Daarnaast zijn er steeds verregaandere toepassingen mogelijkheden bijvoorbeeld big data. Hiermee kun je voorspellende analyses maken waardoor je als marketeer hier weer op kunt anticiperen. Kortom, het hebben van Analytisch vermogen is een eigenschap die je als SEA specialist wel moet hebben.

Eigenschap 2: Strategisch inzicht

Als je als SEA specialist aan de gang wilt gaan zul je als eerst vragen wat voor ambities en doelstellingen een bedrijf heeft. Om deze doelstellingen te behalen moet een marketeer KPI’s ontwikkelen. KPI staat voor kritische prestatie indicatoren waardoor er naast de omzet ook gekeken moet worden hoe deze KPI’s behaald kunnen worden. Hierbij kun je denken aan het behalen van een orderwaarde of een conversieratio.

Eigenschap 3: Een rol als adviseur

Natuurlijk zijn de voornamelijkste werkzaamheden het analyseren van data en het opzetten van campagnes. Echter, moet er ook gekeken worden wat er gebeurt met de KPI’s die zijn opgesteld. Op basis hiervan wordt er een adviesgesprek gepland waardoor nieuwe actiepunten zullen volgen. Als marketeer heb je dus ook een adviserende rol om de ondernemer te adviseren wat er gedaan moet worden om bepaalde doelen te behalen.

Eigenschap 4: Communiceren en presenteren

Natuurlijk kun je als online marketeer mooie analyses en adviezen generen, maar het is ook van belang om een presentatie te ontwikkelen. Hierbij moet je niet alleen de informatie kunnen overbrengen maar ook de ondernemer kunnen overtuigen.

 

Om deze reden is het goed om in een vroeg stadium je collega’s te betrekken. Hierdoor krijg je direct feedback om je plan beter te maken. Om deze reden is het ook niet leuk om ideeën visueel uit te werken. Hierbij kun je het best de informatie verwerken in een dashboard zodat je zeker weet dat je alles goed hebt verwerkt.

Eigenschap 5: Pro-actief handelen

En als laatst is de belangrijkste eigenschap dat je pro-actief moet handelen. De ondernemer heeft namelijk een doel en dat is meer verkeer en daarom meer omzet genereren. Dit is lastig om te realiseren als je niet pro-actief bent. Probeer daarom altijd actief te handelen naar wat je ziet.

 

Ben jij bijvoorbeeld bezig met een advertentie in Google, maar zie jij dat de teksten op de website niet goed zijn en uiteindelijk niet zullen converteren? Dan is het goed om jezelf proactief op te stellen en de ondernemer te informeren dat de teksten niet goed zijn. Hierdoor zul jij aan de ene kant de ondernemer helpen en aan de andere kant zul jij meer omzet genereren voor jezelf. Een specialist die hierbij kan helpen is bijvoorbeeld DoubleSmart uit Gouda

 

Tags:

Gerelateerde onderwerpen die u wellicht interesseren

In de wereld van digitale marketing draait alles om opvallen, verbinden en groeien. En dat is precies waar een bureau in Tilburg zich onderscheidt. Wanneer

Het bedrukken van een emaille mok is een trendy en unieke manier om je merk onder de aandacht te brengen. Emaille mokken zijn geliefd vanwege

Een onlinemarketingbureau uit Breda voert verschillende werkzaamheden uit om de online vindbaarheid van uw bedrijf te vergroten. U kunt rekenen op een breed scala aan

Als ondernemer heb je vast wel eens gehoord van Cost Per Lead (CPL). Maar weet je ook wat het precies betekent en waarom het zo

In de dynamische wereld van informatietechnologie is het essentieel voor bedrijven om te beschikken over de nieuwste apparatuur en software zonder grote kapitaalinvesteringen te doen.

Door crossmediale marketing te omarmen, kun je je bereik aanzienlijk vergroten. Je hebt waarschijnlijk gemerkt dat mensen verschillende mediakanalen en platforms gebruiken om informatie en

Meer omzet behalen, beter vindbaar worden op het internet  of veel nieuwe klanten bereiken? Je bent altijd in staat om deze doelstellingen te behalen. Maar

Om een ​​betere online aanwezigheid te krijgen moet je zoekmachine optimalisatie toepassen op je websites. Deze taak is behoorlijk ontmoedigend voor degenen die het nog

Er zijn tal van factoren die bepalen of jouw website of pagina goed te vinden is in de online zoekmachines. SEO staat niet stil in

Ben jij op zoek naar een SEO specialist die jouw website beter organisch vindbaar maakt? Dan ben je nu op de juiste plek terecht gekomen,

Wanneer je een eigen website hebt wil je natuurlijk ook dat deze gezien wordt. Hiervoor is het nodig een goede vindbaarheid te hebben. Je kan

  Sta jij op het punt om SEA uit te besteden? Dan vraag je jezelf waarschijnlijk af, waar moet ik aan denken bij SEA uitbesteden. In

Met het niveau van de uitbreiding van het internet elke dag, hebben veel bedrijven weddenschap op deze tool als de belangrijkste manier van reclame. Ongeacht

De reclamewereld heeft veel producten die voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Een bekend product dat in deze markt wordt verkocht zijn de zogenaamde displays. Nu

Het is zeker niet altijd eenvoudig om verkeer naar je website te sturen. Zeg eigenlijk gerust maar van niet, maar veel mensen weten niet hoeveel