Opruimen op je werk

Veel bedrijven hebben voor hun bedrijfsvoering grote informatie stromen nodig om te functioneren. Om goede informatie te vinden, word vaak gebruik gemaakt van het internet. Bij het zoeken naar deze informatie is er vaak sprake van een combinatie van websites, documenten en andere bronnen. Wanneer je online op verschillende plekken informatie zoekt, is de kans groot dat je documenten opslaat om deze op een later moment nog eens te bekijken. Toch kan hierdoor een grote chaos ontstaan in je data bestanden en kan je het spoor bijster raken. Daarnaast is het vaak ook niet heel erg prettig voor je harde schijf, die er vooral trager door wordt. Om met een fijn gevoel te kunnen werken, is het belangrijk dat je alles makkelijk kunt terug vinden en dat komt het resultaat ook vaak ten goede. Vaak houden we dit een tijdje vol, maar eindigt je database toch weer in een grote chaos. Het is daarom verstandig om deze regelmatig even op te schonen. Maak eens een selectie van documenten die echt belangrijk zijn en van documenten die eigenlijk wel weg kunnen. Documenten die weg kunnen, kun je vervolgens verwijderen en in het vervolg kun je je deze vraag al eerder afvragen, zodat je in het vervolg een minder grote database moet opschonen. Daarnaast helpt het om geordend mappen te creëren. Maak hierin een onderscheid in hoofdmappen en deelmappen, zodat je later alles gemakkelijk en snel kunt terug vinden. Door een fris en overzichtelijke indeling kun je prettiger en efficiënter werken, want je hoeft niet eerst opzoek naar dat ene document. Dit draagt ook vaak bij aan meer plezier in het werk, wat ten goede komt aan de vitaliteit van de werknemer. Wil je meer weten over vitaliteit of hoe je meer geluk in je werk kunt ervaren? Dit is te vinden op carrierepoort.nl. Ben je niet meer gelukkig met je baan of mis je de uitdaging in je werk? Probeer dan doormiddel van een Carrièrepoort zakelijke coaching erachter te komen wat jij kunt doen om dit te verbeteren.

Voor meer info : https://carrierepoort.nl/