Vrijwel ieder bedrijf organiseert jaarlijks een personeelsbijeenkomst. Maar om nou ieder jaar op kantoor een verhaal te houden over de ontwikkelingen binnen het bedrijf en na een uur weer over te gaan tot de orde van de dag. Dat is ook wat magertjes. Oftewel, je wil een leuke, en tegelijkertijd succesvolle personeelsbijeenkomst organiseren. Maar hoe doe je dat? In dit blog lees je waar je zoal aan moet denken. Bedenk het doel van je bijeenkomstMeestal vertel je tijdens een personeelsbijeenkomst hoe het afgelopen jaar is verlopen, wat de plannen zijn voor het komende jaar en hoe je dat voor elkaar wil krijgen. Feitelijk beantwoord je vooraf vier vragen.
Het is verstandig om deze vragen ook aan je team voor te leggen. Zo denkt iedereen na over de kernvragen van je bedrijf en stellen jullie samen de bedrijfsdoelen op. Bedenk hoe je je team succesvol laat zijnOm jouw personeel het beste in zichzelf naar boven te halen, is het een goed idee om te bedenken hoe jouw team het succesvolst is. Laat ze daar zelf uiteraard ook over nadenken. Er zijn een aantal aspecten waar je rekening mee moet houden als je een succesvol team wil creëren.
Regel een originele locatieEen personeelsbijeenkomst is natuurlijk makkelijk te organiseren op kantoor. Je personeel is toch al aanwezig, scheelt gedoe. Het is alleen niet heel erg leuk om het op deze manier aan te pakken. Bovendien is het voor je personeel ook beter om er even uit te zijn, op een leuke locatie komen andere ideeën en gesprekken dan op kantoor. Zoek dus eens een leuke locatie. Denk bijvoorbeeld eens aan een ruimte in de natuur, waar je met je personeel (of alleen) een ommetje kan maken, tot rust kan komen en inspiratie opdoet. Uiteraard is bovenstaand slechts een hulpmiddel. Het is het beste als je jouw eigen ideeën en belangen meeneemt bij het organiseren.
|