Laden...

Groei van je e-commerce bedrijf

Linkbuilding is een essentieel onderdeel voor eigenaren van e-commercesites.

Hoog scoren op Google voor relevante termen is voor e-commerce winkels het equivalent van het hebben van een fysieke winkel in een drukke winkelstraat: je krijgt een hoop verkopen, simpelweg omdat je op de juiste plek bent op een moment dat mensen geld willen uitgeven.

De verwachting is dat de verkoop van e-commerce de komende jaren exponentieel zal stijgen.

E-commerce groei

Om goed te scoren voor concurrerende, winstgevende voorwaarden, moet je creatief zijn met jouw strategieën voor linkbuilding. De kracht van jouw backlinkprofiel heeft een directe invloed op waar jouw site wordt weergegeven in zoekmachines.

Links maken voor e-commerce: bewezen strategieën

Dit zijn methoden die een aantal van de traditionele uitdagingen aanpakken waarmee e-commerce winkels worden geconfronteerd, zoals het niet hebben van veel koppelbare inhoud.

Koppelbare activa maken

Een uitstekende manier om links te krijgen, is door een blogsectie aan jouw site toe te voegen met interessante inhoudsitems en vervolgens outreach uit te voeren om mensen ertoe te brengen naar jouw artikelen te linken. Je kunt de positieve effecten van de verwijzing naar hoger converterende pagina’s doorgeven door ernaar te linken.

De sleutel is om het type inhoud te vinden dat waarschijnlijk links zal aantrekken. Je kunt dit doen door naar een concurrent te zoeken en te kijken welke pagina’s veel verwijzingen hebben. Doe dit voor een paar verschillende concurrerende sites totdat je een lijst met potentiële activa hebt.

Nu je wat ideeën hebt, moet je inhoud maken die beter is dan alle concurrerende pagina’s. Als je dit doet, vergroot je de kans dat mensen naar jouw bron linken in plaats van die van jouw concurrenten.

Inhoud verbeteren

Strategieën die je kunt gebruiken om bestaande inhoud te verbeteren, zijn onder meer dieper gaan, media toevoegen of nieuw onderzoek introduceren. De laatste stap is het uitvoeren van outreach om mensen aan te moedigen naar jouw pagina te linken. Diepgaande handleidingen over onderwerpen die verband houden met jouw niche kunnen leiden tot backlinks. 

Dit zijn extreem krachtige middelen die een hoop verwijzingen kunnen aantrekken in combinatie met gerichte outreach. 

FAQ-pagina’s

FAQ-pagina’s zijn bronnen die oplossingen bieden voor problemen in jouw branche. Ze zijn een soort koppelbare activa, maar ze hebben de neiging om links op een iets andere manier aan te trekken.

Met veelgestelde vragen is het doel, in plaats van outreach uit te voeren om de pagina hoog in de zoekmachines te rangschikken voor veel long-tail-zoekwoorden over een enkel onderwerp. Wanneer mensen vervolgens naar deze zoekopdrachten zoeken, zien ze jouw bericht.

De hoge zichtbaarheid van deze pagina’s en hun probleemoplossende karakter betekent dat mensen ze waarschijnlijk delen op forums of sociale media, of ze gebruiken als referenties voor blogposts.

Niche-bewerkingen

Niche-bewerkingen kunnen effectief zijn voor e-commercebedrijven. Je begint met het zoeken op Google naar inhoud die relevant is voor jouw product en neemt vervolgens contact op met de webmaster om hem te vragen een link naar jouw site in de inhoud in te voegen.

Wees echter voorzichtig bij het benaderen van uitgevers en blogs. Vermijd het kopen van links van spam-sites die te veel betaalde links hebben, omdat een koppeling hieraan uw Google-ranglijst kan schaden. Om echt te groeien is linkbuilding uitbesteden misschien wel de beste strategie voor je bedrijf.

 

https://seeders.nl/linkbuilding-uitbesteden/

Tags:

Gerelateerde onderwerpen die u wellicht interesseren

In een snel veranderende digitale wereld is het voor bedrijven van alle soorten en maten van vitaal belang om zich te concentreren op het verbeteren

Een gezond binnenklimaat is essentieel voor je wooncomfort en gezondheid. Met een WTW verbeter je de luchtkwaliteit in huis en bespaar je tegelijkertijd op energiekosten.

In de huidige digitale wereld lijkt de traditionele brievenbus misschien verouderd, maar voor veel bedrijven blijft het een essentieel onderdeel van hun communicatie- en marketingstrategieën.

Het organiseren van een succesvol evenement vraagt om meer dan alleen logistiek en planning. Het draait om een unieke ervaring die mensen bijblijft. Hier komt

Een goede administratie vormt het fundament van iedere onderneming, groot of klein. Als ondernemer wil je echter vooral bezig zijn met je bedrijf en niet

Een stapelaar huren biedt een flexibele oplossing voor bedrijven die hun logistieke processen willen optimaliseren. Of het nu gaat om het verplaatsen van pallets, het

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om buitenlandse werknemers naar Nederland te halen vanwege een tekort aan lokaal talent. Het aantrekken van internationaal personeel biedt bedrijven

In de huidige bedrijfsomgeving is het essentieel dat organisaties transparant en ethisch opereren. Een belangrijke manier om dit te bereiken is door het implementeren van

Wil je je bedrijf laten groeien en je digitale zichtbaarheid vergroten? Een deskundig online marketingbureau Nijmegen kan je hierbij helpen. Lap Marketing biedt op maat

Riemen zijn al eeuwenlang een essentieel accessoire in de mode. Ze begonnen als eenvoudige stukken materiaal om kleding op zijn plaats te houden, maar hebben

Ben je op zoek naar manieren om meer creativiteit uit je vergaderingen te halen? Dan ben je op de juiste plek! In deze blog ga

Kinderen zijn altijd in beweging, van rennen en spelen op het schoolplein tot het verkennen van hun omgeving. Elastische veters bieden een praktische en leuke

Het lijkt wel alsof steeds meer mensen ervoor kiezen om als freelancer aan de slag te gaan. Dat is logisch, want er zit een hoop

Wanneer je overweegt een betonvloer te laten storten, is het essentieel om de betonvloer storten kosten goed in kaart te brengen. Een betonvloer kan een

Een alarmsysteem bedrijfspand is niet alleen een luxe, maar een noodzaak. In een tijd waarin inbraken en vandalisme steeds vaker voorkomen, biedt een goed beveiligingssysteem

Duurzaamheid is een belangrijk onderwerp dat steeds meer aandacht krijgt in alle sectoren, inclusief de evenementenindustrie. Voor bedrijven en organisaties die hun ecologische voetafdruk willen