Linkbuilding is een essentieel onderdeel voor eigenaren van e-commercesites. Hoog scoren op Google voor relevante termen is voor e-commerce winkels het equivalent van het hebben van een fysieke winkel in een drukke winkelstraat: je krijgt een hoop verkopen, simpelweg omdat je op de juiste plek bent op een moment dat mensen geld willen uitgeven. De verwachting is dat de verkoop van e-commerce de komende jaren exponentieel zal stijgen. E-commerce groeiOm goed te scoren voor concurrerende, winstgevende voorwaarden, moet je creatief zijn met jouw strategieën voor linkbuilding. De kracht van jouw backlinkprofiel heeft een directe invloed op waar jouw site wordt weergegeven in zoekmachines. Links maken voor e-commerce: bewezen strategieënDit zijn methoden die een aantal van de traditionele uitdagingen aanpakken waarmee e-commerce winkels worden geconfronteerd, zoals het niet hebben van veel koppelbare inhoud. Koppelbare activa makenEen uitstekende manier om links te krijgen, is door een blogsectie aan jouw site toe te voegen met interessante inhoudsitems en vervolgens outreach uit te voeren om mensen ertoe te brengen naar jouw artikelen te linken. Je kunt de positieve effecten van de verwijzing naar hoger converterende pagina’s doorgeven door ernaar te linken. De sleutel is om het type inhoud te vinden dat waarschijnlijk links zal aantrekken. Je kunt dit doen door naar een concurrent te zoeken en te kijken welke pagina’s veel verwijzingen hebben. Doe dit voor een paar verschillende concurrerende sites totdat je een lijst met potentiële activa hebt. Nu je wat ideeën hebt, moet je inhoud maken die beter is dan alle concurrerende pagina’s. Als je dit doet, vergroot je de kans dat mensen naar jouw bron linken in plaats van die van jouw concurrenten. Inhoud verbeterenStrategieën die je kunt gebruiken om bestaande inhoud te verbeteren, zijn onder meer dieper gaan, media toevoegen of nieuw onderzoek introduceren. De laatste stap is het uitvoeren van outreach om mensen aan te moedigen naar jouw pagina te linken. Diepgaande handleidingen over onderwerpen die verband houden met jouw niche kunnen leiden tot backlinks. Dit zijn extreem krachtige middelen die een hoop verwijzingen kunnen aantrekken in combinatie met gerichte outreach. FAQ-pagina’sFAQ-pagina’s zijn bronnen die oplossingen bieden voor problemen in jouw branche. Ze zijn een soort koppelbare activa, maar ze hebben de neiging om links op een iets andere manier aan te trekken. Met veelgestelde vragen is het doel, in plaats van outreach uit te voeren om de pagina hoog in de zoekmachines te rangschikken voor veel long-tail-zoekwoorden over een enkel onderwerp. Wanneer mensen vervolgens naar deze zoekopdrachten zoeken, zien ze jouw bericht. De hoge zichtbaarheid van deze pagina’s en hun probleemoplossende karakter betekent dat mensen ze waarschijnlijk delen op forums of sociale media, of ze gebruiken als referenties voor blogposts. Niche-bewerkingenNiche-bewerkingen kunnen effectief zijn voor e-commercebedrijven. Je begint met het zoeken op Google naar inhoud die relevant is voor jouw product en neemt vervolgens contact op met de webmaster om hem te vragen een link naar jouw site in de inhoud in te voegen. Wees echter voorzichtig bij het benaderen van uitgevers en blogs. Vermijd het kopen van links van spam-sites die te veel betaalde links hebben, omdat een koppeling hieraan uw Google-ranglijst kan schaden. Om echt te groeien is linkbuilding uitbesteden misschien wel de beste strategie voor je bedrijf.
|
https://seeders.nl/linkbuilding-uitbesteden/ |