Er heeft zich het laatste decennium een ware aardverschuiving voorgedaan op het gebied van communicatie. De gedrukte media is langzamerhand weggedrukt door de digitale media. Kranten verschijnen in digitale versies en hun oplages zijn in elkaar gestort. Dit heeft grote gevolgen gehad voor de reclame in deze sector. Ook deze verschijnt nu meer in digitale dan in gedrukte vorm. Er zijn daardoor ook veel nieuwe digitale middelen om communicatie mogelijk te maken ontwikkeld. Een daarvan is narrow casting bij jfad, de tegenhanger van broadcasting. Narrow casting is je boodschap verspreiden waar je ook wilt en bovendien aan wie je die boodschap wilt overbrengen. Waar ken ik dat toch van?Inderdaad, u bent ongetwijfeld weleens in aanraking gekomen met narrow casting. Kent u de beeldschermen in wachtkamers bij de huisarts, de apotheek of in het ziekenhuis? Waar boodschappen over de organisatie worden vertoond, het lokale weer of het nieuws? Dat is dus narrow casting. De uitzending die u daar bekijkt is speciaal voor u aangepast. Met andere woorden; de organisatie bepaalt wat u op het scherm te zien krijgt. En dat is natuurlijk erg waardevol voor organisaties en bedrijven; je boodschap zelf samenstellen en vormgeven aan je klanten of patiënten. Eenvoudig en relatief goedkoopVoor het verspreiden van je eigen boodschap via narrow casting heb je een beeldscherm nodig een player en software die je helpt bij het samenstellen van de informatie. Omdat beeldschermen enorm in prijs zijn gekelderd, is narrow casting voor veel meer organisaties te betalen. De player zorgt voor de verbinding tussen informatie en scherm en de software is voor de bepaler van de boodschap. We zien narrow casting steeds meer om ons heen; in hotels bijvoorbeeld worden er mensen en groepen mee welkom geheten, openingstijden van het restaurant op vermeld en bijvoorbeeld het lokale weerbericht vertoond. |
Voor meer info : |