Zakelijk Brabant
Image default
Zakelijke dienstverlening

Online marketing: trends voor 2022

Het jaar 2021 zorgde voor grote veranderingen in het e-commerce landschap. De door de pandemie veroorzaakte beperkingen hebben immers de groei van het online winkelen aangezwengeld, waardoor bedrijfseigenaars gedwongen werden zich aan deze nieuwe vraag aan te passen.

Ramingen voor 2022 wijzen erop dat dit handelsmodel zich zal blijven ontwikkelen. Hieronder vindt je de belangrijkste online marketingtrends die jouw bedrijf moet volgen om concurrerend te blijven in 2022. Ben jij op zoek naar online marketing in gemeente Breda? Laat u dan goed informeren naar de mogelijkheden!

 

1. Interactieve marketing

Het bieden van een goede gebruikerservaring op jouw website is van fundamenteel belang om het succes van jouw bedrijf te garanderen.

Een goed ontwikkelde pagina, met een functionele en responsieve interface, valt op in een scenario zo concurrerend als online handel.

Het gebruik van interactieve elementen op jouw website is een effectieve manier om een goede gebruikerservaring te bieden en voegt veel waarde toe aan de bezoeker. Deze strategie brengt de klant dichterbij en zorgt ervoor dat hij zich met het merk identificeert.

 

2. Marketing micro-influencers

Adverteren via influencer marketing is al vele jaren een van de belangrijkste strategieën van e-commerce bedrijven.

Aanvankelijk gaven bedrijven de voorkeur aan partnerschappen met grote influencers vanwege hun grote aantal volgers op sociale media.

Deze strategie bleek echter niet erg doeltreffend te zijn, aangezien de betrokkenheid van dit publiek gewoonlijk gering is en niet het verwachte financiële rendement oplevert.

In dit scenario begon een nieuwe groep professionals bekendheid te krijgen, de micro-influencers. Deze nieuwe aanpak, die intiemer is, leverde betere resultaten op, zowel voor het publiek als voor de ondernemer.

Met een taal die dichter bij de consument staat, hebben micro-influencers bewezen een zeer doeltreffend reclamemiddel te zijn, en deze trend belooft nog meer te groeien in 2022. 

 

3. Verkoop via sociale media

Gebruikers brengen veel tijd door op sociale media, dus er is niets effectiever dan gebruik te maken van alle mogelijkheden die deze platforms hebben om jouw producten te verkopen.

Deze platforms voegen steeds vaker verkooptools toe aan hun pagina’s. Dit brengt de klant dichter bij het merk en vergemakkelijkt het hele aankoopproces.

Deze strategie is in 2021 zeer positief gebleken en is een van de grote beloften voor 2022. Om volgend jaar concurrerend te blijven, is het dus van essentieel belang om het werkterrein van jouw bedrijf uit te breiden en jouw diensten via sociale netwerken beschikbaar te stellen. 

 

4. Door gebruikers gegenereerde inhoud

User generated content (UGC) bestaat uit het creëren van autoriteit gevormd uit de mening van klanten en gebruikers. Met andere woorden, het heeft geen last van storingen van het merk.

UGC is een uitstekend online marketinginstrument omdat het het imago weerspiegelt dat het bedrijf uitdraagt. Om ervoor te zorgen dat de inhoud positief is en waarde toevoegt aan jouw merk, moet de klant echter een goede ervaring hebben, zodat hij gemotiveerd zal zijn om jouw bedrijf aan te prijzen.