Hoe 5G marketing, virale campagnes en cyberbeveiliging zal veranderen

Hoe 5G marketing verandert

Elke nieuwe generatie draadloze technologie wordt met veel tamtam onthaald. Bij elke overgang naar het nieuwe zagen we de krantenkoppen “Waarom investeringen in 3G in de verre toekomst dividend zullen uitkeren” en “Hoe 4G alles zal veranderen.” Het is echter niet altijd gemakkelijk te begrijpen welke impact de draadloze communicatie van de volgende generatie op uw leven zal hebben. Zeker als je een marketeer bent.

1) Betere gebruikerservaring

5G zal mobiel gebruiksvriendelijker maken. De downloadsnelheid zal omhoogschieten. De communicatielatentie daalt tot bijna nul.

2) Directe levering van inhoud

We hebben eerder snelheidsverhogingen gezien, maar er wacht ons een heel nieuw niveau. Datatransmissie in realtime wordt mogelijk, wat betekent dat marketeers in realtime kunnen creëren.

3) Grote doorvoer

Augmented (AR) en virtual reality (VR) -technologieën vereisen veel bandbreedte. Enorme bandbreedtecijfers betekenen dat AR- en VR-ervaringen voor bijna iedereen beschikbaar zullen zijn. Deze ervaringen zijn nu interessant voor marketeers, maar ze zullen van onschatbare waarde zijn in het 5G-tijdperk.

4) Meer aangesloten apparaten

Hogere snelheid betekent dat meer apparaten toegang hebben tot meer gegevens. Niet alleen telefoons. Verbonden brillen, autoruiten, etalages, televisies en tientallen andere apparaten zullen in het dagelijks leven gemeengoed worden. Elk van deze apparaten biedt nieuwe marketingmogelijkheden.

5) Voice digitale assistenten

Digitale assistenten zijn geweldige hulpmiddelen voor consumenten. 5G zal dit idee naar een hoger niveau tillen. In plaats van individuele commando’s te interpreteren, kunnen digitale assistenten complete gesprekken met consumenten voeren.

Hoe u een virale campagne plant

Stel je voor dat je één Facebook-bericht hebt dat meer dan 42.000 interacties genereert en 2,8 miljoen mensen bereikt. Stel je voor dat dit bericht een product promoot dat een echte commerciële waarde had voor je bedrijf. Stel je nu voor dat je hier nog geen dollar aan hebt uitgegeven. Dit is de kracht van virale marketing.

Het gebruik van virale marketing is een buitengewoon krachtige manier om organisch bereik en merkbekendheid te bereiken. Er zijn veel manieren om uw kansen op het maken van virale inhoud te maximaliseren.

1) Bepaal het type. Contentcreatie vereist een diep begrip van het wereldbeeld, problemen, angsten, interesses en motivaties van de doelgroep. Een manier om dit te bepalen, is door te kijken naar welke onderwerpen er op internet komen en die relevant zijn voor uw publiek.

2) Roep emoties op in overeenstemming met de emotionele toon. Om een ​​emotionele reactie te genereren, moet je een soort opschudding uitlokken die past bij de context van je publiek.

3) Makkelijk te serveren. Content met boeiende verhalen in combinatie met prikkelende beelden en dialoog is het beste om de aandacht van mensen te trekken.

4) Praktisch gebruik. Virale inhoud moet van praktische waarde zijn voor uw publiek en mag er niet uitzien alsof u een product promoot.

Cybersecurity en PR

Hackeraanvallen op populaire diensten en datalekken vinden nog steeds plaats. Ze creëren serieuze vertrouwensproblemen voor consumenten wanneer ze hun persoonlijke informatie met iemand delen. Maar welke rol speelt PR bij het aanvallen van hackers? PR is uitermate belangrijk wanneer u met uw publiek over cybersecurity communiceert. Het eerste dat een PR-persoon moet doen, is een ontmoeting hebben met senior cybersecurity-managers of de IT-afdeling om een ​​actieplan te ontwikkelen in het midden van een crisis.

Het belangrijkste in elke crisis is werken voor het algemeen welzijn. Het waarborgen van de veiligheid en privacy van mensen die getroffen zijn door een cyberveiligheidscrisis is altijd de eerste prioriteit. Het merk moet welwillendheid tonen en proactief reageren om het probleem zo goed mogelijk aan te pakken, en tegelijkertijd bescherming bieden aan alle partijen die door de crisis zijn getroffen. Enerzijds hun klanten, anderzijds hun eigen reputatie. Het is absoluut noodzakelijk om klaar en proactief te zijn. Hoewel crises onvermijdelijk zijn, kunnen we een responsstrategie kiezen. Voorbereiding op een crisis kan een uitdaging zijn, maar het kan u helpen betere en slimmere beslissingen te nemen.

Het wordt tijd dat adverteerders afscheid nemen van stereotypen

De media-industrie groeit in hoog tempo, met nieuwe technologieën die de manier veranderen waarop merken, bureaus en makers van inhoud omgaan met hun publiek. Deze veranderingen stellen uiteindelijk de legacy-praktijken ter discussie. Een traditie die al lang op het punt stond met pensioen te gaan, is de constante afhankelijkheid van stereotypen. Dit werd in 2019 een hot topic in de branche, grotendeels dankzij de Advertising Standards Authority (ASA) regelgeving die in januari van kracht werd.

Een typische reclame “waarheid” is dat de oudere generatie met een hoog inkomen de ideale doelgroep is voor de luxemarkt. Omdat luxe artikelen duurder zijn, hebben de mensen die ze het vaakst kopen een hoge koopkracht, die vaak samenhangt met de leeftijd. Lijkt voor de hand liggend, toch? Het bleek echter dat de grootste piek in luxeaankopen zich voordeed bij volwassenen tussen de 30 en 34 jaar.

Wat betekent dit voor marketeers en mediabedrijven? Het is tijd om te stoppen met vertrouwen op de collectieve wijsheid die ten grondslag ligt aan stereotypen. Afscheid nemen van stereotypen betekent het gebruik van een enorme hoeveelheid data, gebruikmakend van doelgroepindicatoren zoals gedrag, interesses, voorkeuren. Zo kunt u de juiste doelgroep bereiken en het meeste uit uw advertentiebudgetten halen.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/